CBMC educba
 
 
Visu savu karjeru esmu pavadījis komunikācijas jomā - vispirms kā laikraksta redaktors, pēc tam žurnāla redaktors, publikāciju un komunikāciju direktors, grāmatu autors un redaktors - komunikācijas māksla un sarežģītība mani vienmēr ir fascinējusi. Lai nodotu savus vēstījumus, mēs izmantojam neskaitāmus līdzekļus.
 
Komunikācija ir attīstījusies jaunos, inovatīvos veidos, kādus lielākā daļa no mums vēl pirms dažām desmitgadēm nevarējām pat iedomāties. Gadsimtiem ilgi domas tika nodotas mutiski, pēc tam rakstītas ar roku. Iespiedmašīnas izgudrošana revolucionizēja sakarus, uzliekot vārdus un idejas uz papīra. Ar telegrāfa un telefona parādīšanos cilvēki pirmo reizi varēja sazināties lielākos attālumos. Radio un TV ienesa informācijas un ideju tūlītēju pieejamību. Tad datortehnoloģijas pārņēma saziņas procesus uz sevi, sniedzot mums tādas lietas kā e-pasts, tūlītējā ziņojumapmaiņa, vietnes, meklētājprogrammas, emuāri, sociālie mediji un videokonferences.
 
Tomēr arī ar šiem neskaitāmajiem sasniegumiem komunikācijas būtība ir palikusi nemainīga. Laikā, kad mācīju biznesa komunikācijas, es piedāvāju vienkāršu veidu, kā definēt komunikāciju: "Veiksmīga jēgas apmaiņa". Tas nozīmē, ka "sūtītājs" (indivīds, kas vēlas nodot konkrētu ziņojumu) un "saņēmējs" (persona, kurai ziņojums ir adresēts) savstarpēji saprot, kas tiek paziņots. Tas attiecas gan uz saziņu ar miljoniem, gan ar vienu cilvēku.
 
Vadības konsultants Tims Kīts nesen pēc ilgas cīņas ar vēzi aizgāja mūžībā, taču viņa gudrība turpina daudzējādā ziņā ietekmēt cilvēkus. Viņš bieži runāja par komunikāciju un tās izaicinājumiem. Piemēram, viņš teica: "Ieguldiet laiku, lai rūpētos, uzklausītu un sazinātos. Kad jums rūp, jūs cenšaties saprast. Klausoties, jūs izveidojat personiskos sakarus, kas nodrošina augstu saziņas un sadarbības līmeni. Kad jūs sazināties, jūs dalāties idejās un perspektīvās, un jūs pieņemat labākus lēmumus. Ievērojot šo padomu, mēs panākam veiksmīgu jēgas apmaiņu.

Bībelē mēs atklājam daudzas patiesības, kā komunicēt ar citiem un būt saziņā ar citiem pozitīvā, labvēlīgā veidā. Šeit ir tikai daži no principiem, kas izklāstīti Dieva Vārdā:
 
Mūsu saziņas ietekmes atzīšana. Vārdi var iedrošināt, motivēt, dziedināt un iedvesmot. Tie arī var radīt lielu kaitējumu, ja tos lieto neuzmanīgi. "Nāve un dzīvība stāv mēles varā; kas mīl savas mēles māku, tas baudīs no tās augļiem" (Salamana pamācības 18:21).

Uzmanīga klausīšanās rāda, cik ļoti mums rūp. Bieži vien sarunās cilvēki neklausās; viņi tikai gaida, kad otrs cilvēks pārtrauks runāt. Klausīšanās prasmes izkopšana parāda patiesas rūpes par otru cilvēku. "Kas atbild, iekāms viņš dzirdējis, tam piemīt vientiesība un tas piedzīvos kaunu" (Salamana pamācības 18:13).
 
Atbilstoša reaģēšana. Pēc tam, kad esam dzirdējuši, kas otram cilvēkam sakāms - ne tikai vārdus, bet arī sirdi -, mēs varam atbildēt pārdomāti, jēgpilni un saprotoši. "Vīram ir prieks, kad viņš pareizi atbild, un īstenā laikā teikts vārds - cik tas ir vērtīgs" (Salamana pamācības 15:23).
 
Izturēšanās pret citiem tā, kā mēs vēlamies, lai izturas pret mums. Tā sauktais "zelta likums", kas paredz citu intereses likt pirmajā vietā, ir saprātīgs princips, kas jāievēro, cenšoties efektīvi komunicēt ar citiem. "Un, kā jūs gribat, lai ļaudis jums dara, tāpat darait viņiem" (Lūkas 6:31).
 
 
Roberts Dž. Tamasi
 
© 2024. Roberts Dž. Tamasi ir autors vairākām grāmatām, tajā skaitā "Marketplace Ambassadors: CBMC’s Continuing Legacy of Evangelism and Discipleship"; "Business at Its Best: Timeless Wisdom from Proverbs for Today’s Workplace"; "Tufting Legacies; The Heart of Mentoring", kopā ar līdzautoru David A. Stoddard un rediģējis citas grāmatas. Roberts katru otro nedēļu publicējas blogā: www.bobtamasy.blogspot.com
 
 
 
Jim Firnstahl, President
2850 N. Swan Road, Suite 160, Tucson, Arizona 85712, U.S.A.,
 | www.cbmcint.org
CBMC - LATVIJA : Māris Dižgalvis, valdes priekšsēdētājs,
 | www.cbmc.lv
Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, © 2023. 

 Bilde © educba
 
 
Privātuma Politika | Lapas karte | Archīvs