Palīdzības tālrunis 24/7
Kas var izmantot brīvprātīgo palīdzību?
- Jebkurš, kam jāatrodas mājās - seniori, cilvēki ar saslimšanām
- personas, kas ir pašizolācijā, jo, piemēram, atgriezušies no ārzemēm
- tie, kuriem ir grūtības - vecāki, kas vieni audzina bērnus,
- medicīnas personāls vai jebkurš, kam jāpaliek vai kas palicis mājās
Kādu palīdzību var saņemt?
Pārtikas iegāde, higiēnas vai citu preču iegāde, bezrecepšu medikamentu piegāde, sūtījumu saņemšana, suņa izvešana pastaigā, atkritumu izvešana, piezvanīšana parunāt. Var pieteikt arī citas vajadzības. Savā pasūtījumā esat pēc iespējas precīzāki.
Vai šī ir labdarība?
Nē, šī nav labdarība. Par iegādātajām precēm ir jānorēķinās. Pati piegāde ir par brīvu - tā ir brīvprātīgā dāvana. Brīvprātīgo ētikas vadlīnijas, kuras brīvprātīgais ir apņēmies ievērot, nosaka atteikšanos no jebkāda veida materiālas un finansiālas pateicības.
Vai es varu lūgt palīdzību, ja man nav naudas, ar ko norēķināties?
Mēs strādājam ar uzņēmumiem, lai rastu iespējas labdarībai, taču šobrīd aicinām sazināties ar Paēdušai Latvijai.
Vai tas ir droši?
Lai kļūtu par brīvprātīgo, persona apņemas izpildīti virkni pienākumu - ievērot datu drošību, higiēnas un veselības prasības, kā arī iesniedz fotogrāfiju ar sevi un savu personas dokumentu. Tikai pēc personas pārbaudes, tā tiek apstiprināta par brīvprātīgo.
Arī preču saņemšanu var organizēt, ka jūs atstājat aiz durvīm naudu, kad brīvprātīgais aizgājis - paņemat viņa atstāto preci, vai otrādi. Jums nav pienākums atvērt durvis un tieši kontaktēties ar brīvprātīgo.
Kas zinās par maniem personas datiem?
Personas datus saņems tikai tas brīvprātīgais, kas ir piekritis jums palīdzēt. Sistēmā ir iespējams izsekot, kurš brīvprātīgais pie jums dosies. Ja jums ir aizdomas par ļaunprātīgu izmantošanu, nekavējoties sazinieties ar Palīdzības tālruni un par to mūs informējiet.
Vai es varu iedot dokumentus, lai izņem man medikamentus?
Nē, jūs savus personas dokumentus nevarat nevienam dot. Mēs šobrīd risinām, kā var sakārtot recepšu medikamentu izņemšanu. Iespējams, jūsu ģimenes ārsts var palīdzēt.
Kā es varu veikt samaksu?
Mēs iesakām bezkontakta norēķinus, vienojoties ar brīvprātīgo, bet, ja izmantojat skaidru naudu, nododat to ievietotu maisiņā higiēnas apsvērumu dēļ.
Ko man darīt, ja manu lūgumu neviens neizpilda?
Brīvprātīgie var būt strādājošas personas. Ja ar jums neviens nav sazinājies 24 stundas, sazinieties ar Zvanu centru atkārtoti. Mēs mēģinām sekot līdzi pasūtījumiem, taču var būt kādi objektīvi apstākļi, kādēļ ar jums nesazinās. Nekautrējaties zvanīt vēl.
Kā es varu zināt, vai tas, kas atnācis pie manis, ir brīvprātīgais?
Brīvprātīgais vienmēr iepriekš piezvanīs, lai precizētu jūsu pasūtījumu. Ja brīvprātīgais nav piezvanījis iepriekš, tātad, nav ievērojis palīdzības sniegšanas noteikumus, jūs durvis neatverat. Ja jums rodas šaubas, sazinieties ar zvanu centru.
Vai var pieteikt palīdzības vajadzību visā Latvijā?
Šobrīd mēs strādājam, lai būtu brīvprātīgie visās Latvijas vietās, taču, ja ar jums nav sazinājies brīvprātīgais, lūdzam atkārtoti sazināties ar zvanu centru, lai mēs varētu risināt šo jautājumu.
Kā man jārīkojas, ja gribu, lai izved suni?
Brīvprātīgajiem ir īpašas suņu vešanas vadlīnijas. Brīvprātīgais iepriekš sazināsies un vienosies par suņa vešanas kārtību. Arī suņa izvešana notiek bezkontakta kārtībā.