Kliko, lai izlasītu! 

Monday Manna
Nedēļas raksts pasaules biznesa sabiedrībai

     Cik bieži mums runājot cilvēki mūs tiešām uzklausa, sadzird un saprot. Ikdienas darbos laba un skaidra komunikācija ir viens no atslēgas faktoriem, lai mūsu lietas uz priekšu sekmīgi virzītos. Šoreiz par to, ko Bībele saka par runāšanu, klausīšanos un sadzirdēšanu, ko un kā mēs tajā varam uzlabot. 

V       Viena no pierastākajām problēmām darbā un arī mājās ir nepietiekama komunikācija. Pat labākās idejas, plāni vai ieteikumi nav nekā vērti, ja tos nevar darīt zināmus citiem. Katru gadu firmas zaudē miljonus no iespējamās peļņas, jo ignorē izcilas savu darbinieku idejas un ieteikumus.

     Komunikācija nenotiek automātiski. Tas, ka kāds klausās to, ko jūs sakāt, nenozīmē, ka viņš patiešām dzird un uztver teikto. Par laimi, ir septiņas iemaņas, kuras jebkurš no mums var attīstīt un veicināt, lai cilvēki patiešām sadzird, ko mēs runājam. Diezgan interesanti, ka šos pamatīgos un apbrīnojami mūsdienīgos norādījumus varam atrast Bībelē:

 1.    IZVĒLIETIES ĪSTO LAIKU!  Pareizā laika izvēle ir pirmā atslēga efektīvai komunikācijai. Iespējams, ka jūs esat gatavs runāt, bet vai jūsu auditorija gatava vai pat vēlas klausīties? Nekad nesāciet ar lielu blīkšķi – negaidītu paziņojumu vai apgalvojumu, kuram jūsu klausītāji nav sagatavoti. "Jo ikkatrai lietai ir savs laiks un noteikts izšķiršanās brīdis” (Salamans Mācītājs 8:6).

 2.    PLĀNOJIET SAVU PREZENTĀCIJU. Rūpīgi pārdomājiet, ko teikt vispirms. Ir būtiski, kad un ko teikt, veltiet laiku, lai saplānotu ievadu un tā ilustrācijas. Nesāciet ar apgrūtinošām detaļām, kuras var aizēnot primāro. Ņemiet piemēru no televīzijas, kur operatori vada kadrus no tālas distances uz vidēju un tad tuvplānu. "Zinīga sirds māca savu muti un vairo uz savām lūpām atzīšanu."  (Salamans Mācītājs 16:23).

 3.   SĀCIET AR CITU (KLAUSĪTĀJU) VAJADZĪBĀM. Klausītāji parasti uzdod šādus jautājumus : "Kādēļ man tas būtu jādzird?" un "Kāds labums no tā būs man?". Ja ievadā jūs spēsiet atbildēt uz šiem diviem jautājumiem, jūs iegūsiet auditorijas nedalītu uzmanību – viņi sapratīs, ka tas, ko jūs sakāt, ir viņiem svarīgs. "No jūsu mutes lai nenāk neviens nekrietns vārds, bet tikai krietnas runas, kas draudzi ceļ un nes svētību klausītājiem.” (Efeziešiem 4:29).

 4.  VISPIRMS KLAUSIETIES!  Mēs parasti nonākam grūtībās, kad izdarām pieņēmumus, īpaši, ja nododamā informācija ir ļoti būtiska. Pirms koncentrējaties uz to, ko jūs gribat teikt, uzklausiet otru pusi un iepazīstiet viņu skatījumu. "Lai ikviens cilvēks ir čakls klausīties, kūtrs runāt, kūtrs dusmoties." (Jēkaba 1:19).

 5.  RUNĀJIET POZITĪVI. Nevienam nepatīk slikti jaunumi. Mācieties būt vienlaicīgi gan reālistiski, gan optimistiski. Jūs nekad nebūsiet pārliecinošs, ja būsiet  dzēlīgs vai negatīvs! Ja jums ir sliktas ziņas, pasniedziet tās kā faktu un dariet to bezpersoniski. Tad ātri pārorientējieties uz pozitīvo un konstruktīvo. "Sapratīgu cilvēku daudzina kā zinīgu vīru, un mīlīgas runas un vārdi ir visai pamācoši." (Salamans Mācītājs 16:21).

 6.  IZSKAIDROJIET SAVUS SECINĀJUMUS. Apkopojiet un rezumējiet teikto, lai pārliecinātos, ka esat pareizi saprasts. Esiet konkrēts. Lai garantētu saskaņu, izskaidrojiet no jauna, ko jūs esat pieņēmis un ko nē. "Es skubinu būt vienprātīgiem iekš Tā Kunga." (Filipiešiem 4:2).

 7.  NOBEIDZIET AR UZMUNDRINĀJUMU. Nobeigums – runas pēdējie vārdi – ir ļoti svarīgi. Pat, ja diskusija bijusi karsta un abas puses ir izšāvušas spēcīgas kritikas zalves, mēģiniet beigt uz pozitīvas, apstiprinošas nots. "Zinīga cilvēka valoda ir kā dziedinātājas zāles." (Salamans Mācītājs 12:18).

Riks Verens (Rick Warren) ir autors augstu novērtētai grāmatai – bestselleram “Gribas vadīta dzīve” (The Purpose-Drive Life), kura tulkota daudzās valodās un tiek pārdota visā pasaulē. Tā apliecina to cik svarīgs ir rūpīgi apdomāts, skaidri izteikts nolūks kā vadlīnija katrai dzīves dienai.

 

Autors: Riks Verens

Bilde ©Bildēs par dzīvi...

 

 

 

CBMC INTERNATIONAL:  Robert Milligan, President

1065 N. 115th Street, Suite 210 ▪ Omaha, Nebraska 68154 ▪ U.S.A.

TEL.: (402) 431-0002 ▪ FAX: (402) 431-1749 ▪ E-MAIL: mmanna@cbmcint.org

Web site: www.cbmcint.org  Please direct any requests or change of address to: nbrownell@cbmcint.org

 

CBMC – LATVIJA : Dainis Šmits, prezidents

(e-pasts: Dainis.Smits@europartners.org)

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2006.

 

 
Privātuma Politika | Lapas karte | Archīvs