Ja neskaita apsveikuma kartīšu, ledus skrāpju un avīžu pārdošanu bērnībā, mana pirmā uzņēmējdarbības aktivitāte bija automašīnu nomas aģentūras atvēršana. Pēc tam, kad es likvidēju šo uzņēmumu, es apņēmos vairs nekad neuzsākt jaunu uzņēmumu. Tas bija tad, kad es sāku saprast, ka, ja vēlaties dot Dievam iespēju labi pasmieties, pastāstiet Viņam par saviem plāniem - Viņa plāni ļoti atšķiras no jūsu plāniem. Kopš tā laika esmu bijis vismaz septiņu jaunu uzņēmumu dalībnieks!
Tie, kas seko tirgus tendencēm, ziņo, ka kopš COVID pandēmijas sākuma ir izveidots vairāk nekā viens miljons uzņēmumu, Un tādēļ šī "Pirmdienas Manna" šķiet piemērota, aplūkojot Bībeles mācības par "uzņēmējdarbības uzsākšanu saskaņā ar Dievu".
Pirmais (1.) princips, kas jāatceras, uzsākot jaunu biznesu, ir: sekojiet Dieva aicinājumam un vadībai, nevis savam plānam. Pēc tam atbilstoši rīkojieties. Kā mācīts Salamana Pamācībās 19:21: "Daudz nodomu ir vīra sirdī, bet pāri visam stāv un paliek Tā Kunga padoms."
25 gadi, es pametu valsts grāmatvedību un pūlējos saprast, ko vēlos darīt tālāk. Es lasīju par jaunu koncepciju ar nosaukumu "Rent-a-Wreck". Tā izklausījās kā revolucionāra ideja, tāpēc es izveidoju savu lietotu automašīnu nomas aģentūru. Man prātā ne mirkli neparādījās doma meklēt Dieva vadību, jautājot, vai Viņam tā ideja šķiet laba.
Atskatoties atpakaļ, mans vienīgais patiesais mērķis bija nopelnīt daudz naudas. Man nebija ne zināšanu, ne degsmes iznomāt automašīnas, kā arī nebija pamatotas atbildes uz jautājumu - otro (2.) principu - "Kāpēc lai šāds bizness būtu?" Salamana Pamācības 20:5 māca: "Padoms vīra sirdī ir kā dziļš ūdens, bet gudrs vīrs saprot, kā to izsmelt." Ja apsverat uzņēmējdarbības uzsākšanu, pārdomājiet: "Kāpēc šim uzņēmumam vajadzētu pastāvēt?" Ja jūsu vienīgā atbilde ir, lai pelnītu naudu, meklējiet savai karjerai labāku mērķi.
Pēc tam, kad manam dēlam atklāja autismu, mēs kopā ar citiem vecākiem nolēmām dibināt skolu bērniem ar īpašām vajadzībām. Daži profesionāļi ieteica izveidot skolu bērniem vai nu ar mācīšanās traucējumiem, vai autismu, bet apvienot abus nevajadzētu.
Kā vecāki mēs atteicāmies pieņemt šo ieteikumu. Pagāja vairāki mēneši, bet galu galā mēs konstatējām, ka profesionāļiem bija taisnība, ka mēs nevaram efektīvi paveikt abus. Atklājām trešo (3.) principu - uzsākot biznesu, nosaki, kam kalposi. Tātad, mēs izveidojām skolu bērniem ar mācīšanās traucējumiem, lai gan vairāki mūsu bērni nekad nevarēs to apmeklēt. Kopš tā laika šī skola ir palīdzējusi vairāk nekā 1000 bērniem.
Mateja 6:24 māca, "Neviens nevar kalpot diviem kungiem: vai viņš vienu ienīdīs un otru mīlēs, jeb viņš vienam pieķersies un otru atmetīs. Jūs nevarat kalpot Dievam un mantai." Jūsu uzņēmumam ir jābūt fokusētam uz noteiktu auditoriju. Skaidri pārdomāta biznesa mērķauditorijas trūkums var veicināt pārāk daudz dažādus novirzienus, nespējot pienācīgi apkalpot nevienu klientu.
Ceturtais (4.) princips, ko es ieteiktu, ir: "Ko jūs nodrošināsiet klientiem tādu, ko neviens cits nesniedz?"
Viens draugs man aprakstīja, kā viņš redz savu nišu pensiju plānu nodrošināšanā kristīgām organizācijām. Viņa firma ir specializējusies investīciju iespēju izstrādē saviem klientiem, kuri izskatījuši ieguldījumu iespējas, kas neatbilst Bībeles vērtībām. Viņš ņēma produktu, kas ir vajadzīgs daudziem uzņēmumiem, un pievienoja tam Bībeles principiem atbilstošu ieguldījumu iespējas. Tādas, kurām daudzi kristieši varētu dot priekšroku.
Romiešiem 12:6 mācīts: "Kad nu mums, pēc mums piešķirtās žēlastības, ir dažādas dāvanas, tad lai tās, ja tās ir pravieša spējas, izpaužas saskaņā ar ticības mēru." Kā Dievs mums ir devis unikālas dāvanas, Viņam ir arī unikāls plāns mūsu biznesam. Atklājiet tās un izmantojiet, veidojot savu biznesu.
Kā baņķieris, es tikos ar simtiem uzņēmēju. Nebija nekas neparasts, kad, jautājot, cik daudz viņiem ir nepieciešams, lai finansētu savu jauno biznesu, atbildē dzirdēju: "Cik jūs man dosiet?" Tas parasti nozīmēja, ka viņiem nebija plāna vai viņi nebija veltījuši pietiekami daudz laika, lai pilnībā izstrādātu biznesa plānu.
Kents tomēr bija savādāks. Viņš precīzi zināja, cik izmaksās viņa ražošanas uzņēmuma izveide, kad viņš būs gatavs algot darbiniekus un cik daudz viņš vēlas aizņemties. Viņa plāns man kā aizdevējam deva pārliecību, ka viņam varētu izdoties - un tas tā arī notika.
Salamana Pamācības 21:5 māca: "Cītīga cilvēka nodomi piepildīti sagādā pārpilnību, bet, ja kāds ir pārmērīgi straujš un kustīgs, tam labuma pietrūks." Tas ved pie piektā (5.) principa: Ja jūs uzsākat jaunu biznesu, izstrādājiet plānu, kas atbild uz jautājumiem: "Kā jūs finansēsiet, apkalposiet, būvēsiet un uzturēsiet savu ideju?"
Mana pieredze liecina, ka daudziem topošajiem uzņēmējiem pacietība nav tikums. Tiklīdz viņiem ir radusies ideja par jauna biznesa uzsākšanu, viņi bieži vēlas sākt jau šodien, lai gan nav pat apsvēruši optimālo laiku sava uzņēmuma uzsākšanai un vēl nav sakārtojuši nepieciešamo finansējumu, lai tas būtu rentabls.
Dažreiz Dievs mums dod ideju laiciņu pirms, lai mēs varētu uzkrāt un sagatavoties nākotnes startam. Mēģinot saīsināt šo procesu, parasti uzņēmumam nav pietiekams finansējums vai arī mēs samierināmies ar vietu, kas ir mazāka par vēlamo. Raudu Dziesmas 3:25 apstiprina gudrību pacietīgi gaidīt Dievu gan uz Viņa perfektu laiku, gan Viņa pietiekamu nodrošinājumu. Tā māca, "Labvēlīgs ir Tas Kungs tam, kas uz Viņu cer, dvēselei, kas Viņu meklē."
Uzsākot jaunu biznesu, ievērojiet sesto (6.) principu, un esiet gatavi atbildēt uz jautājumu "Kad un kur tas notiks?" Esiet piesardzīgs, lai šajā procesā neapsteigtu Dievu. Tas ļaus izvairīties no būtiskiem riskiem - gan sev, gan sava jaunā biznesa uzsākšanai.
Riks Boks
©2022, Unconventional Business NetworkResource Center, Inc. Adaptēts ar "Integrity Moments with Rick Boxx," atļauju. Komentāri saistībā ar integritāti, raugoties no kristieša perspektīvas. Lai uzzinātu vairāk, apmeklējiet www.unconventionalbusiness.org. Viņa jaunā grāmata: "Unconventional Business", nodrošina "Five Keys to Growing a Business God’s Way."
1065 N. 115th Street, Suite 210. Omaha, Nebraska 68154, U.S.A.
TEL.: (402) 431-0002 ? FAX: (402) 431-1749
E-Mail: mmanna@cbmcint.org Web site: www.cbmcint.org
TEL.: (402) 431-0002 ? FAX: (402) 431-1749
E-Mail: mmanna@cbmcint.org Web site: www.cbmcint.org
CBMC - LATVIJA : Māris Dižgalvis, valdes priekšsēdētājs,
(e-pasts: maris.dizgalvis@cbmc.lv )
Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2022.
(e-pasts: maris.dizgalvis@cbmc.lv )
Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2022.
Bilde © Vovan CPN