Vēl daži biznesa paradoksi
  

 

Septembrī es rakstīju par paradoksiem biznesā – kā kopēji pieņemtie un plaši akceptētie biznesa vadīšanas paņēmieni bieži vien ir pretrunā bibliskajiem uzskatiem tajos pašos jautājumos. Lūk, vēl divi citi, kurus mums vajadzētu apsvērt, abi saistīti ar naudas pārvaldīšanu.

Biznesa trīs paradoksi
  

 

Vai esat kādreiz veltījuši laiku, lai pārbaudītu savu pasaules uzskatu un faktorus kuri to izveidojuši? Mūsu uzskati ir nozīmīgi, jo tie nosaka to, kā uztveram apkārtējo pasauli un kā uz to reaģējam. Raugoties no šāda skatu punkta, daudzi uzskata, ka biznesā norises ir pretējas bibliskajam pasaules uzskatam, un mums vajadzētu būt gudriem saprast, kā tie savā starpā konfliktē. 

Aptvert plaisu starp paaudzēm
 
 
 
Pēdējos gados man ir bijusi tā privilēģija sarakstīt grāmatas par kompānijām, kuru īpašnieki ir ģimenes, un tās pārmantotas vairākās paaudzēs. Divas no tām uzsākušas darbību pagājušā gadsimta 30. gados, un tagad vadība pāriet jau ceturtās paaudzes rokās. To stāsti iedvesmo.
Biznesa mērķis
  

 

1968. gadā, uzsākot lekciju finanšu menedžmentā Kanzasas Valsts universitātē, mūsu profesors ienāca auditorijā  un uzrakstīja uz tāfeles: “Katra biznesa uzņēmuma mēŗķis ir palielināt tā īpašnieku turīgumu.” Šis apgalvojums tika iekļauts katrā eksāmenā. Publiska uzņēmuma īpašnieki ir akcionāri, tā paskaidroja profesors, tādēļ atklātas akciju sabiedrības mērķis ir palielināt akciju vērtību jeb to dividendes. 

 
Privātuma Politika | Lapas karte | Archīvs